سئو برای یوتیوب
سئو یوتیوب چیست؟ 9 فاکتور موثر سئو ویدئو یوتیوب دکتریوتیوب
فرقی ندارد که این موتور جستجو گوگل است یا یوتیوب یا محتوای شما ویدیو است یا مقاله؛ در هر صورت، سئو میتواند برای شما معجزه کند. اگر باور ندارید، بیشتر بخوانید که چگونه سئو در فروش معجزه میکند. برای اینکه محتوای شما پیدا شود، باید از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید. این کلمات همان عباراتی هستند که مخاطبان شما در نوار جستجو تایپ میکنند.ما با ابزارهایی مانند TubeBuddy، VidIQ، یا حتی Google Trends کلمات کلیدی مناسب برای ویدیو ی شما پیدا میکنیم. در این مقاله سعی کردیم با ارائه نکات کاربردی برای بهبود رتبه سئو ویدئوهای یوتیوب، شما را در پروسه موفقیت در این شبکه یاری کنیم. چنانچه شما نیز روش کاربردی برای بهبود رتبه سئو یوتیوب میشناسید؛ خوشحال میشویم آن را از بخش کامنتهای این مقاله با ما در میان بگذارید.
ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی در دو نسخه رایگان و پولی در دسترس کاربران قرار دارند. برای موفقیت در یوتیوب مارکتینگ، باید به صورت استراتژیک کلمه کلیدی را به ویدئو اضافه کنید. کلمات کلیدی را می توانید در نام فایل، عنوان ویدیو، توضیحات ویدئو، فصل های ویدیو و اسکریپت ویدئو لحاظ کنید. با تمرکز بر تولید محتوای ارزشمند، درک الگوریتم یوتیوب، و تبلیغ هدفمند ویدئوها، می توان بازدید ویدئوها را افزایش داد و در میان رقبا برجسته شد. آیا میدانید که یوتیوب بعد از گوگل دومین موتور جستجوی دنیاست؟ بله؛ یوتیوب و گوگل موتورهای جستجوگر هستند.
قیمت سئو و بهینهسازی سایت به نوع کسب و کار نیز بستگی خواهد داشت؛ چرا که کلمات کلیدی باید بر اساس نوع کسب و کار تعیین شوند. اما یوتیوب تنها موتور جستجویی نیست که باید ویدیوهای خود را برای آن بهینه کنید. ویدئوهای یوتیوب همچنین می توانند در موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه بندی شوند. زمان تماشا، مدت زمانی است که یک کاربر برای تماشای ویدیو صرف می کند. زمان تماشا یک معیار و شاخص خوبی است که می توان متوجه شد آیا کاربر ویدیو را دوست دارد یا خیر. الگوریتم یوتیوب تعداد بازدید و مدت زمان تماشا را به صورت یک نمودار به شما نشان خواهد دارد.
استفاده از کارت ها (Cards) و صفحات پایانی (End Screens) برای هدایت کاربران به ویدئوهای مرتبط، روشی کارآمد برای افزایش زمان ماندگاری کاربران در کانال شماست. همچنین لینک دادن به وب سایت یا شبکه های اجتماعی تان در بخش توضیحات، راهی برای تقویت ارتباط برند و جذب مخاطبان بیشتر است. الگوریتم یوتیوب به ویدئوهایی که کاربران را برای مدت بیشتری درگیر نگه می دارند، امتیاز بیشتری می دهد. برای افزایش زمان تماشا، محتوای خود را جذاب و ساختارمند کنید، تا کاربران از ابتدا تا انتها درگیر آن شوند. همچنین استفاده از کلیپ های مقدماتی جذاب، ارائه نکات ارزشمند در طول ویدئو و دعوت به ماندن تا پایان، می تواند به حفظ مخاطب کمک کند.
این کلمات شاید پرجستجوترین نباشند؛ اما رقابت کمتری هم بر سر آنهاست. از طرف دیگر، وقتی کاربری «آموزش طراحی سایت» را سرچ میکند، ویدیوهایی با موضوع آشپزی به او پیشنهاد نمیشود. این یعنی یوتیوب برای انتخاب کانالها و نمایش آن به کاربر، معیارهای دیگری هم دارد. او ارتباط بین کلمات کاربر (که اصطلاحا کلمات کلیدی نامیده میشوند) با موضوع ویدیوهای شما را هم در نظر میگیرد. یوتیوب برای درنظرگرفتن تمام این نکات از الگوریتمهای خود استفاده میکند.
به همین دلیل، آنها محتواهایی را ارزشمند میدانند که کاربران بیشتری آنها را میپسندند. پس هم برای سئو سایت فروشگاهی یا معمولی و هم برای سئو یوتیوب باید تمرکز خود را روی کاربران بگذارید. هرچه بتوانید محتواهای جذابتری برای آنها تولید کنید، کاربران واکنش (لایک، کامنت و غیره) بیشتری نشان میدهند. این واکنشها مهر تاییدی بر ارزشمندی محتوای شما از نظر کاربر برای یوتیوب است. الگوریتم یوتیوب همواره در حال بهتر کردن ساختار خود برای نمایش مرتبطترین ویدئوها به کاربران میباشد و در این پروسه تغییراتی را در صفحه سرچ این شبکه نیز اعمال میکند. بنابراین برای این که بتوانید از طریق این صفحه ویدئوهای خود را به کاربران نشان دهید؛ نیاز دارید تا از آخرین آپدیتهای الگوریتم این شبکه مطلع بوده و از آنها در جهت توسعه کانال خود استفاده کنید.
بعد میتونی بفهمی چطور ویدیوهای دیگه رو با همون تاکتیکها بهینه کنی. در حالی که آنالیتیکس برای پیگیری پیشرفت به سمت اهدافت مفیده، همچنین میتونی از این دادهها برای بهبود سئوی یوتیوبت به طور فعال استفاده کنی. این ویژگی پیدا کردن رایجترین عبارات جستجو برای موضوع ویدیوت رو ساده میکنه. مثلاً، اکثر ویدیوهای Mr. Beast بین 13 تا 20 دقیقه هستن که فکر میکنیم برای نوع مخاطب و محتوا ایدهآله. درست مثل پستهای وبلاگ طولانیتر که بهتر از پستهای کوتاه عمل میکنن (کمتر از 1000 کلمه)، ویدیوهای طولانیتر هم رتبه بهتری نسبت به کوتاهترها میگیرن. به جای استفاده از هر هشتگی که به ذهنت میرسه، دو تا سه تا رو انتخاب کن که فکر میکنی دقیقترین توصیف رو از ویدیوت ارائه میدن.
غیرعادی نیست که یک کانال یوتیوب رو با یک مخاطب مورد نظر شروع کنی و ببینی این جمعیتشناسی در طول زمان تغییر میکنه. اضافه کردن برچسب زمانی میتونه نگهداشت و تجربه کاربر رو بهبود بده چون انتظارات رو تنظیم میکنه. برچسبهای زمانی به بینندهها راه آسونی میدن تا به قسمت مورد نظرشون در ویدیو برن یا دلیلی برای منتظر موندن تا اون بخش روی صفحه ظاهر بشه. برچسبهای زمانی (Timestamps) بخشهای مختلف ویدیوهات رو علامتگذاری میکنن. اونها به مخاطبت کمک میکنن محتوایی که دنبالش هستن رو توی هر ویدیو پیدا کنن. برای مراحل دقیق اضافه کردن کارت به ویدیوت، این مراحل رسمی از گوگل رو دنبال کن یا ویدیوی زیر رو ببین.
ابزارهایی مانند Google Trends، Ubersuggest، Ahrefs، Keyword Tool و VidIQ ابزارهایی فوق العاده برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط هستند. این ابزارها اطلاعات دقیقی درباره حجم جستجو، سطح رقابت و محبوبیت کلمات کلیدی ارائه می دهند. به ویژه ابزارهایی که مختص یوتیوب طراحی شده اند، مانند VidIQ، می توانند بینش دقیقی از عملکرد ویدئوها و کلمات کلیدی مرتبط فراهم کنند. این داده ها به شما کمک می کنند تا تصمیم گیری بهتری در انتخاب کلمات کلیدی داشته باشید. یکی از روش های مؤثر برای یافتن کلمات کلیدی مناسب، بررسی ویدئوهای موفق و پرطرفدار در حوزه کاری شماست. عناوین، توضیحات و برچسب های ویدئوهای رقبا را تحلیل کنید تا ببینید از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند.
در نتیجه آنچه که کاربر می بیند، دوست دارد و این میزان از رضایت باعث می شود تا کاربر بیشتر در پلتفرم باقی بماند. گرچه شما ویدیو را برای یوتیوب بهینه سازی می کنید، اما ویدیو شما می تواند در موتور جستجوی گوگل نیز رتبه بندی شود. اگر ویدیو به خوبی بهینه سازی شده باشد، تنها در YouTube ظاهر نمی شود، بلکه در نتایج جستجوی اصلی گوگل، در نتایج جستجوی ویدیوهای گوگل و در نتایج جستجوی تصاویر گوگل نیز به نمایش گذاشته می شود. رتبه بندی یوتیوب یکی از ارکان اصلی بازاریابی درونگرا است؛ چیزی که یک دهه پیش کاملا جدید بود. در آن زمان، محتوای بهینه شده فقط به نوشتهها محدود بود اما امروز به ویدیو نیز رسیده است.
در صورتی که از ابتدا بخشهای مختلف سایت را به درستی بچینید، ادامه روند سئو بسیار راحتتر میشود. اگر چه شرکتها و متخصصان باتجربه هزینه بیشتری برای خدمات بهینهسازی سایت دریافت میکنند، اما شما را از پرداخت هزینههای غیرضروری و اضافی در آینده معاف خواهند کرد. این تصویر پیشنمایشی است که کاربران قبل از کلیک روی ویدیو همراه با عنوان آن میبینند. در حال حاضر ابزارهای مفیدی برای سئو یوتیوب در بازار وجود دارد که هر یک می توانند به شما در بهینه سازی کانال یوتیوب و تجزیه و تحلیل ویدئو و سایر موارد برای رتبه بندی کمک بسیاری کنند. انتشار منظم ویدئوها و تحلیل عملکرد آن ها با استفاده از YouTube Analytics از اهمیت بالایی برخوردار است.
در نتیجه از آنجایی که هم به نفع یوتیوبر و هم به نفع کاربران است، اهمیت آموزش سئو یوتیوب دوچندان میشود. در این مطلب تصمیم در مورد سئو یوتیوب و بهبود رتبه ویدئوهای خود در یوتیوب و موتورهای جست و جو صحبت نماییم. در حقیقت روش های ارائه شده برای سئو ویدئو در یوتیوب دقیقا همان روش هایی می باشد که ما هم در تیم پونه مدیا برای افزایش تعداد بازدید ماهانه کانال خود در یوتیوب انجام می دهیم. لینکها به عنوان یکی از عوامل مهم سئو در یوتیوب شناخته میشوند و میتوانند تأثیر قابل توجهی در رتبهبندی ویدیوها در نتایج جستجوی یوتیوب داشته باشند. برای سربلند بیرون آمدن از این میدان نیاز به یادگیری اصول سئو یوتیوب دارید که بتوانید به چشم بیایید و بدرخشید.
این تصاویر باعث جلب توجه و کنجکاوی مخاطب شده و به طور غیرمستقیم بر سئوی شما اثر میگذارند و در واقع باعث افزایش نرخ کلیک CTR میشوند. حتی اگر از لوگوی خود در آن استفاده کنید میتواند تصویری ماندگار در ذهن مخاطب بسازد. پیشنهاد ما این است که برای طراحی تامبنیل از ویدیوهای موفق رقبا الهام بگیرید. خبر خوب این است که موتور جستجوی یوتیوب هم دقیقا مثل گوگل کار میکند و اصول یکسانی در الگوریتمهایشان به کار میبرند. بهخصوص اینکه شما میتوانید در نتایج جستجوی گوگل، پستهای یوتیوب هم ببینید.
هدف اصلی سئو یوتیوب، افزایش دیده شدن ویدیوها و جذب ترافیک هدفمند است. همانطور که در جستجوی گوگل، سئو و بهینه سازی سایت و عنوان آن مهم هستند، در یوتیوب نیز عنوان یک ویدئو نه تنها برای کاربر بلکه برای موتورهای جستجو نیز مهم به شمار می آید. از این طریق هر دو می توانند نسبت به موضوع محتوا درک بهتری داشته باشند. استفاده از کلمات کلیدی در عنوان بسیار مهم هستند، اما نسبت به مدت زمان تماشا و سایر عوامل، برای تعامل اثر کمتری خواهد داشت. فراتر از عنوان و توضیحات که با کلمات کلیدی بهینه سازی شده اند، استفاده استراتژیک از برچسب ها یا تگ ها می تواند نقش مهمی در افزایش جستجو داشته باشد.
با بهینهسازی محتوا و استفاده از اصول سئو یوتیوب، ویدئوهای شما در نتایج جستجو جایگاه بهتری پیدا میکنند و از این طریق، بازدیدکنندگان بیشتری را جذب میکنند. این کار بهطور مستقیم به افزایش تعداد بازدیدها و تعاملات کمک میکند. این یک ابزار تحلیل و بهینهسازی سئو برای یوتیوب است که به شما اطلاعاتی مفصل در مورد عملکرد ویدیوهایتان و رقبا ارائه میدهد. VidIQ امکاناتی مانند تحلیل کلمات کلیدی، تحلیل رقبا، پیشنهادهای بهینهسازی و تجزیه و تحلیل جامع را فراهم میکند. همچنین میتوانید اطلاعاتی راجع به تعامل کاربران، رتبهبندی ویدیوها و رتبه کلمات کلیدی دریافت کنید.
درسهای مربوط به سئو در متمم با هدف تربیت متخصص سئو طراحی نشدهاند. قانونی که از حق مالکیت سازندگان محتوا محافظت میکند و جلوی استفاده بدون اجازه را میگیرد. وضوح و شفافیت تصویر در یک ویدیو که با رزولوشنهایی مثل 720p یا 4K اندازهگیری میشود. مطمئن شو وقتی بینندهها پیدات میکنن، چیز با کیفیت و مرتبطی برای تماشا کردن دارن. یک نظر پین شده میتونه صدها پاسخ دریافت کنه، مثل کاری که برای Matt D’Avelia اتفاق افتاد. حدود هشت نوع CTA مختلف برای هدایت بازدیدکنندهها به وبسایت یا صفحات محصولت وجود داره.
شرکت در این دورهها میتواند شما را به سطحی از توانمندی برساند که بهراحتی بتوانید با سایر تولیدکنندگان محتوا رقابت کنید و ویدئوهای خود را در نتایج جستجوی یوتیوب به بالاترین رتبهها برسانید. همچنین، باید به عوامل دیگری مانند نیاز کاربران، رقابت در صنعت مربوطه و الگوریتمهای جستجوی یوتیوب توجه کنید. برخی مواقع ویدیوهای طولانیتر میتوانند به دلیل ارائه محتوای جامع، پیشرفت سئو را تسهیل کنند. اما در مواقع دیگر، ویدیوهای کوتاه و مفید نیز میتوانند جذب تماشاگران و بهبود سئو را به همراه داشته باشند. بنابراین، سعی کنید محتوای جذابی ارائه دهید تا کاربران به تماشای کامل ویدیوهایتان ترغیب شوند.
یک مثال خوب، روکشی با تصویر کتاب و لینک تصویری برای دیدن بیشتر در ویدیوی زیره. با فرض اینکه بینندهها میتونن صدا رو بشنون، زیرنویسها ترجمه مفیدی به زبانهای مختلف ارائه میکنن. از تگ نامربوط فقط به این خاطر که فکر میکنی بازدید بیشتری میگیری استفاده نکن – در واقع، گوگل ممکنه به خاطر این کار جریمهات کنه. یوتیوب پیشنهاد میکنه از تگها استفاده کنی تا به بینندهها بگی ویدیوت درباره چیه. روزهای آخر سال که همه مردم به فکر خرید هستند، یک فرصت طلایی برای کسبوکارهاست. حتما میدانید که ولنتاین یکی از بهترین فرصتها برای افزایش فروش است؛ اما آیا خود را برای این روز آماده کردهاید؟ چه برنامهای برای جذب...
یوتیوب بخشی از گوگله و از الگوریتمهای جستجوی مشابهی استفاده میکنه تا به کاربرها ویدیوهایی رو نشون بده که بهترین تطابق رو با عبارات جستجوشون دارن. علاوه بر این، رتبهبندی ویدیوها در یوتیوب یک عنصر کلیدی در استراتژی بازاریابی درونگرای شماست، حتی اگه اینطور به نظر نرسه. تا همین یک دهه پیش، بازاریابی ویدیویی درونگرا یک ایده کاملاً جدید بود. اگه میخوای ویدیوهات رتبهبندی بشن، محتوایی تولید کن که برای مدت تماشای طولانیتر بهینه شده باشه. مثلاً میتونی با قول دادن یک سورپرایز یا هدیه در انتهای ویدیو، کاربرها رو تشویق کنی تا آخر ویدیو بمونن.
نظرات یکی از بخشهاییست که باعث دیده شدن ویدیوی شما میشود و جز فاکتورهای اصلی سئو یوتیوب به حساب میآید. این فاکتورها از مهمترین سیگنالهاییست که در سئو یوتیوب برای نتایج جستجو مورد بررسی قرار میگیرند. الگوریتم سئو یوتیوب زمانی که موضوع جستجو خبری، سیاسی یا پزشکی و علمی باشد، در نتایج کانالهایی با اعتبار بالاتر را نشان میدهد. مثلا در تصویر بالا میبینید که حدودا ۱۳هزار ویدیو در مورد این عبارت کلیدی تولید شده و در یوتیوب وجود دارد. این عدد به این معنیست که رقابت زیادی در این کلمه کلیدی وجود ندارد و میتوانیم به مرحله بعد برویم. فرض کنید، کلمهای که میخواهید در آن جایگاه بگیرید «روشهای جستجو در گوگل» باشد و تا به اینجا شما با بررسیهای انجام شده این کلمه را برای سئو یوتیوب خود انتخاب کردهاید.
با جستجوی این دستور میتوانید ببینید که در حال حاضر چه مقدار محتوای ویدیویی در یوتیوب با این عبارت کلیدی وجود دارد. یکی از مهمترین فاکتورهای رتبهبندی سئو یوتیوب، نوشتن توضیحات (description) قوی و سئو شده است. حتی اگر شما توضیحات ویدیو را بهروزرسانی کنید، یوتیوب دوباره از اول آن را ارزیابی میکند؛ پس بهتر است تا حد امکان آن را سئو شده بنویسید. اما اگر فکر میکنید نمیتوانید با یک کلمه کلیدی پرتکرار و پررقیب شانسی در دیده شدن داده باشید، کلمات کلیدی دیگری انتخاب کنید که رقابت کمتری دارند اما باعث دیده شدن شما میشوند. آشنایی با SEO و فلسفه آن، چیزی نیست که مختص برنامهنویسان و طراحان سایت باشد.
امیدوارم از آن استفاده کنید و بهترین بهینه سازی را برای کانال یوتیوب خود انجام دهید. همچنین با توجه به نوع کسب و کارتان می توانید با مطلب استراتژی کسب و کار چیست و چه کمکی به رشد و موفقیت شرکت ها می کند؟ اطلاعات بیشتری درباره ی بهبود کسب و کار خود از راه های دیگر بدست بیاورید. مرحله اول سئو یوتیوب چیست؟ تحقیق کلمات کلیدی پایه اساس آموزش سئو یوتیوب را تشکیل میدهند. تصور کنید که در حال ساخت یک قصر باشکوه در درهای صعبالعبور هستید که فقط از طریق یک کورهراه خطرناک و بدون راهنمای مسیر قابل دسترسی باشد. تولید محتواهای جذاب و خلاقانه بدون تحقیق کلیدواژه دقیقا همینطور است. ممکن است کاربران از تماشای آن به وجد آیند اما مخاطبان زیادی را جذب نخواهد کرد.
و اگر الگوریتم جستجوی یوتیوب شما را انتخاب کند، حدس بزنید چه اتفاقی میافتد؟ شما در نتایج جستجوی یوتیوب، رشد خوبی مشاهده میکنید. این موضوع به این دلیل است که الگوریتم خودکار یوتیوب متوجه میشود که افراد بیشتری فکر میکنند محتوای شما پاسخگوی سوالات آنهاست. اگر میخواهید کاربران محتوای کانال یوتیوب شما را ببینند، باید ویدیوهای خود را بهینه کنید تا توسط آنها کشف شوند. شاید بپرسید چگونه؟ خب ما خبرهای خوبی برای شما داریم؛ امکان این که با استفاده از سئو در یوتیوب رتبه بالاتری کسب کنید، وجود دارد! در ادامه، درباره اصول سئو یوتیوب و انواع اقدامات صحبت خواهیم کرد.
تصاویر شاخص باعث میشوند کاربر تصمیم بگیرد ویدیوی شما را تماشا کند یا نه؛ چون این تصاویر اولین چیزی هستند که در نتایج جستجو توجه کاربران را به خود جلب میکنند. حتی میتوان گفت تصاویر شاخص میتوانند باعث شوند که مدت زمان تماشای ویدیو بیشتر یا کمتر شود و این موضوع تاثیر زیادی روی رتبهبندی یوتیوب میگذارد. طبق توصیه خود یوتیوب، بهتر است کلمات کلیدی اصلی محتوایتان را در دو جمله اول توضیحات بیاورید، زیرا کاربر در اولین نگاه همین یکی، دو خط اول را میتواند مشاهده کند. شما تا 5000 کاراکتر را میتوانید در دسکریپشن بنویسید، اما در مجموع بهتر است توضیحات شما مختصر و مفید باشد و اگر فکر میکنید جملهای در آن وجود دارد که کمکی به مخاطب نمیکند، آن را حذف کنید. شما با ترکیب استراتژیهای سئو و محتوای ویدیوتان میتوانید به بازاریابی کسبوکارتان کمک زیادی کنید. با این کار علاوه بر افزایش مدت زمان تماشای ویدیو، میتوانید توجه کاربران را به خود جلب کنید و در مسیر رشد قرار بگیرید.
تحقیقات نشان داده است که در حال حاضر بیشتر افراد به دلیل قرار گرفتن در موقعیت های خاص، ویدیوها را بدون صدا تماشا می کنند، در نتیجه نوشتن کپشن و توضیحات بسیار مهم و ضروری به شمار می آید. کپشن فرصتی را ایجاد می کند تا بتوانید کلمات کلیدی متعدد را نیز در آن بگنجانید. در نوشتن توضیحات می توانید کلمات کلیدی طولانی، مترادف ها و اصطلاحات را به صورت ترکیبی استفاده کنید. دقت داشته باشید که سئو یوتیوب به معنای این است که محتوا برای بیننده و الگوریتم یوتیوب قابل درک باشد. اگر از کلمات کلیدی بیش از اندازه در کپشن استفاده کنید، امکان سردرگمی کاربر وجود دارد، حتی ممکن است از سوی یوتیوب و گوگل شامل جریمه شوید. یوتیوب از این اطلاعات برای درک محتوای ویدیو شما و رتبه بندی آن در نتایج جستجو استفاده می کند.
دکتر یوتیوب اولین مرجع تخصصی یوتیوب، مجموعه جوانی است که با هدف درآمد مناسب و گسترش دانش یوتیوبمارکتینگ در سطح جامعه، به علاقهمندان، خدمات و دورههای آموزشی هوشمندانه ارائه میدهد. برای تگ گذاری در یوتیوب باید عبارات کلیدی راجع به ویدیوی خود را قسمت تگها اضافه کنید.در اینجا یوتیوب ۵۰۰ کاراکتر را در اختیار شما قرار داده که میتوانید راجع به ویدیو خود توضیح دهید. برای پیدا کردن کلمات کلیدی میتوانید از Google Keyword Planner استفاده کنید. سعی کنید کلماتی را انتخاب کنید که خاص و در عین حال حداقل 300 جستجوی ماهانه داشته باشند. تیوبرز اولین آکادمی تخصصی یوتیوب، مجموعه جوانی است که با هدف درآمد مناسب و گسترش دانش یوتیوب مارکتینگ در سطح جامعه، به علاقهمندان، خدمات و دورههای آموزشی هوشمندانه ارائه میدهد. بنابراین، زمانی که شخصی عبارت «تعمیر نشتی واشر شیر آب» را جستجو میکند، ممکن است ویدیو شما اولین چیزی باشد که میبیند!
تحلیل سن، موقعیت و علایق مخاطب واقعیت میتونه کمک کنه تغییرات هوشمندانه ایجاد کنی. توجه کن چطور نیل پتل از چند هشتگ در ویدیوش استفاده میکنه که حول محور دستیابی به ROI از بازاریابی محتواست. برای اضافه کردن زیرنویس یا زیرنویس ناشنوایان به ویدیوت، باید یک فایل متن رونویسی پشتیبانی شده یا فایل زیرنویس زمانبندی شده آپلود کنی. برای اولی، میتونی متن رونویسی رو مستقیماً برای یک ویدیو وارد کنی تا به طور خودکار با ویدیو همگام بشه. همچنین، یک تصویر بندانگشتی سفارشی با لوگوی شرکت به یاد موندنیتره و در انبوه ویدیوها گم نمیشه.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری